CATEGORIE: Social media
7 tips voor een goede advertentie tekst!
Adverteer jij al op social media om meer conversie te genereren? Bij een advertentie is niet alleen het beeld belangrijk, maar ook de tekst. Maar hoe schrijf je eigenlijk een goede advertentietekst die daadwerkelijk een conversie oplevert? In deze blog lees je 7 tips bij het schrijven van de advertentietekst.
1. Schrijf de tekst naar je ideale klant
Wie wil je aanspreken met de advertentie? Beter gezegd, wie is je ideale klant? Houdt deze persoon scherp bij het schrijven en zorg ervoor dat jouw klant zich aangesproken voelt in de tekst. Dit kan bijv. doordat je duidelijk weet wat de motivatie is om je product te kopen of doordat je je richt op de pijnpunten (angsten, belemmeringen, frustraties). Juist die elementen zorgen voor overtuiging.
Kun je nog wat hulp gebruiken om je ideale klant te vormen, lees dat deze blog reeks.
2. Omschrijf de sterke punten van je bedrijf
Zorg dat er voor je klant duidelijk is waarom hij of zij bij jou moet kopen. Wat maakt jouw product of bedrijf onderscheidend? Misschien maak je wel kleding van bijzonder materiaal, is jouw bedrijf gecertificeerd of is jouw product heel onderscheidend. Dit zijn relevante kenmerken die in jouw advertentie zichtbaar moeten zijn. Past het niet in de tekst, kan dit natuurlijk ook via het beeld.
Blij wel scherp op een juiste relatie tussen het onderscheidend vermogen en het product. Bepaal goed wanneer je welk punt naar voren brengt, zodat het ook daadwerkelijk waarde toevoegt voor je klant.
3. Zorg voor een duidelijke aanmoediging tot actie
4. Schrijf kort en bondig
In een social post is het laatste jaar zeker ruimte voor een langere tekst waarmee je met meer storytelling je verhaal kunt vertellen. Toch is uit onderzoek gebleken dat, als het gaat om advertenties, je nog steeds kort en bondig moet zijn. Zorg er dus voor dat je in minimale woorden je boodschap duidelijk maakt.
5. Match tekst met de afbeelding
6. Verhoog de noodzaak tot aankoop

Extra geheim:
Zorg er natuurlijk wel voor dat de noodzaak ook correct is. Niks is vervelender als ‘alleen vandaag’ om volgende week éxact dezelfde aanbieding langs te zien komen. Houd je dus ook aan de belofte, anders kost het je trouwe klanten.
7. Stem de boodschap af op de type advertentie en platform
Als je alle 6 tips tot nu toe volgt, heb je een duidelijke boodschap naar je ideale klant. Om tot slot het meeste uit je advertentie te halen is het verstandig om deze boodschap wel af te stemmen op het platform en de type advertentie.
Zo is de tekst van een Instagram post niet persé dezelfde als op LinkedIn of Facebook. Ook de vorm tussen bijv. een story of een post kan verschillen. Nog te vaak zie ik van bedrijven Instagram story advertenties langskomen die gewoon 1 op 1 doorgeplaatst zijn. Bij de Marketingsmid zien we dat deze advertenties altijd minder effectief zijn en lagere resultaten behalen dan wanneer je zorgt voor die goede fit. Besteed daarom tijd aan het afstemmen van je advertentie op het platform.

Extra geheim:
Check de preview van je advertentie voor het plaatsen van je tekst en afbeelding. De meeste klanten zullen je advertenties op mobiel zien, dus het is dan goed om te controleren of de resolutie goed is, waar de tekst afgesneden worden en in welke mate de advertentie voldoende opvalt.
Verbeter jouw conversie!
Start met een plan op maat
Wil jij direct op maat aan de slag en kun je wel wat hulp & geheimen van de Marketingsmid gebruiken? Dit kan eenvoudig met een plan op maat, helemaal afgestemd op jouw bedrijf en uitdagingen. Boek een gratis, vrijblijvend kennisgesprek om meer te horen over hoe de Marketingsmid jou kan helpen meer resultaat te behalen uit online marketing!
Plan een gratis, vrijblijvend kennisgesprek
Ontdek de gratis geheimen van de Marketingsmid
Wil je meer leren over online marketing?
Op de blog van de Marketingsmid komen steeds weer nieuwe tips te staan, zodat jij online marketing voor jouw bedrijf kan laten werken!